Op het Naaldenveld zijn voor jullie diverse kant en klare activiteiten om te doen. Er zijn mooie routes en hikes, leuke activiteiten en er is een gevarieerd spelaanbod te leen. Zorg er altijd voor dat je de routes vlak voor je verblijf bij ons print, dan heb je de meest actuele versie. De antwoorden van de hikes staan natuurlijk niet op het internet. Dat zou het voor de hikelopers te makkelijk maken. De verantwoordelijk leiding kan deze inzien bij de kampstaf of eventueel opvragen bij het spelteam: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Je kan de routes hier downloaden.

kabouterpadnw

Kabouterpad

Het Kabouterpad is een route over het terrein voor alle leeftijden. Vind alle letters en maak er aan het einde een mooi woord van. Je kan de route hier downloaden.

Geocachingkist

Geocache

Op het terrein ligt een onofficiële (lege) geocache. Deze route gaat niet van het terrein af. Voor alle leeftijden. Veel mobiele telefoons hebben een GPS-functie. Beschik je niet over een gps, dan is deze te huur bij Bever of Soellaart in Haarlem. Wil je er wat in stoppen? Overleg dan even met de kampstaf.
Je kan de route hier downloaden.

Samoerai

Natuuractiviteiten - Samoerai

Het Naaldenveld is één van de Scouting Labelterreinen waar je met natuuractiviteiten aan de slag kan. In het boekje Samoerai, voor DWEK (7 tot 12 jaar), staat de uitleg beschreven en alle benodigdheden zitten in de rugzak.

Wat loopt er

Natuuractiviteiten - Wat loopt daar in mijn tent

De rugzakjes met 'Wat loopt daar in mijn tent' zijn leuk voor DWEK en Scouts. Ga zelf op onderzoek uit met de spulletjes en kaarten die in de rugzak zitten.

badminton

Sportveld

Centraal gelegen op het terrein vind je het Sportveld dat geschikt is voor tal van activiteiten, zoals voetballen, een postenspel of hindernisbaan. Daarnaast ligt een volleybalveld en is er ook een tafeltennistafel opgesteld (zelf batjes en balletjes meenemen of lenen bij de kampstaf). Dit terrein kan niet worden gereserveerd.

winkeltje

Winkeltje

In ons 'winkeltje' kan je een Naaldenveld badge, naambandje of ansichtkaarten kopen.

brandstempel

Brandstempel

Een gave activiteit is het zelf branden van een houtje (of eigen meegebracht leer) met de enige echte Naaldenveld-brandstempel. Spreek met de kampstaf af welke avond of middag dit kan.
Het branden kan alleen onder toezicht van de kampstaf.
Per persoon: 0,50 cent incl. een houtje om op te branden.

pionieren

Pionierhout

Een mooie keuken bouwen, of een schommel? Dat kan met pionierhout. Gesorteerd in diverse lengten en in ruime mate beschikbaar. Touwen moet je zelf meenemen. Laat wel aan team reserveringen even weten hoeveel palen je ongeveer nodig hebt.

liedbundel

Liedbundels

Aan het einde van de dag, als je moe maar voldaan bij het kampvuur zit zing je natuurlijk de mooiste liedjes uit de kampvuur liedbundel. Ook deze zijn te leen bij de kampstaf.

Herinneringen

Herinnering schijf

Heb je een leuk kamp gehad? Vraag aan de kampstaf een houten herinnering schijf. Deze kun je zo mooi maken als je zelf wilt. De schijven hangen we op en kun je de volgende keer als je weer komt kamperen, bekijken tussen alle herinneringsschijven.

mikado

Reuze mikado

In onze speluitleen hebben we een reuzen mikadospel. De willekeurig op de grond gevallen stokken moeten worden opgeraapt zonder de andere stokken te bewegen. De stokken hebben elk een verschillende waarde. De speler of de groep met de meeste punten, wint.

bamboestiek

Bamboestiek

Bamboestokken aan elkaar knopen met behulp van elastiekjes: zie daar de simpele maar uiterst doeltreffende techniek van de 'bamboestiek'. Deze makkelijke constructiemethode is een uitstekende manier om bouwtechniek inzichtelijk te maken en is bovendien prima voor teambuilding.

kubb

Speluitleen

In onze speluitleen hebben we verder nog de volgende spellen: kubb, number kubb, mega jenga en een electrische spiraal.
Gratis.

Als je nog tijd over hebt, dan kun je onze informatiemap bij de kampstaf bekijken. Zie ook de handige links of de activiteiten buiten het Naaldenveld.